Eindelijk in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monica Buren - WaarBenJij.nu Eindelijk in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monica Buren - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Suriname

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

08 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

hier het eerste berichtje uit Suriname. Ja Suriname! wie had gedacht dat het toch nog goed ging komen met onze visum. Na 1,5 week gebeld en gemaild te hebben met het Consulaat, kregen we dag voor ons vertrek te horen dat onze visum aanvraag voor kort verblijf was goed gekeurd. Dus wij dinsdagmiddag nog snel naar Amsterdam naar het Consulaat om onze visum te halen.

Na mijn koffer drie te hebben ingepakt en uitgepakt want ja mag ik nu 23 kilo meenemen of 25???? Was het woensdagochtend eindelijk zo ver: Ik ging nu ECHT naar Suriname.
Dankzij de slimme tip van de buurvrouw was het probleem van teveel kilo's opgelost. (want ja ik had echt te veel kilo's en nee ik kon echt niets meer uit mijn koffer laten).

Na een vliegreis van 9 uur kwamen we aan op het vliegveld J.A. Pengel Inl't Airport. En hier was gelijk de kennismaking met het Surinaamse klimaat :WARM 35 graden!!!!! Na de eerste warme klap te hebben gehad en ook hier zonder moeilijkheden door de douane te zijn gekomen, maakten we ook gelijk met de Surinaamse cultuur: relax!!!! Er was met ons afgesproken dat we werden opgehaald op het vliegveld maar eenmaal daar aangekomen, stond er niemand op ons te wachten. Dus na 10 minuten gingen wij bellen: 'O, staan jullie op het vliegveld en had ik jullie moeten ophalen?' Ehhh Ja, dat hadden we toch afgesproken?? Gelukkig bleek het inderdaad geregeld te zijn want nog geen minuut nadat wij hadden opgehangen werden we aangesproken door een man en die zou ons naar ons huis brengen.

Na een spannende rit van 1.5 uur kwamen we aan bij ons huis. De rit was behoorlijk gespannen want de mensen rijden hier links en als je wil oversteken moet je maar gewoon je auto voor een andere auto rijden want anders sta je er de volgende dag nog.

Ons huis bestaat uit 13 Hollandse studenten. Een paar studeren ook verpleegkunde en lopen stage in het AZP maar het overgrote gedeelte studeert iets met sociaal juridische dienstverlening. Mijn kamer is lekker groot met een tweepersoonsbed en een AIRCO!!!!!!! Lang leve de AIRCO's :D :D

Na kennis gemaakt de te hebben met de studenten en de eerste uitnodiging al gehad te hebben voor een uitje van het weekend, was het tijd om lekker te gaan slapen.

Vandaag hebben we Paramaribo bezocht. Was een happening was dat. Op de bonne voight met de bus naar de stad. Daar aangekomen hebben we de centrale markt bezocht (fotos komen nog). Daarna de stad verder bezocht in de hoop een SIM-kaart te vinden. Na tig keer de andere kant op te zijn gestuurd, waren we eindelijk bij DE winkel die deze SIM-kaart verkoopt. Nou niet dus ;) Dus dit staat nog op ons lijstje.

Ook hebben we kennis gemaakt met het Surinaamse klimaat: warm (34 graden) en spontaan een bui ;)

Verder hebben we de Surinaamse rivier bezocht maar wat is deze vies zeg. Bah, het water ziet bruin van al het afval.

De mensen zijn hier super vriendelijk en als twee jongen Hollandse meiden zijn we zeker al opgevallen in Paramaribo. De mannen willen ons met alle liefde helpen ;)

Het is wel wennen om hier te zijn. Suriname is armer dan dat ik in eerste instantie dacht. Onderweg van het vliegveld naar ons huis, zagen we veel krotjes en heel veel vervallen huizen waar de mensen nog gewoon in leven. Veel mensen lopen op straat te niksen en overal zie je zwerfafval. In Paramaribo zijn er weinig krotjes maar wel heel veel vervallen huizen en heel veel zwerfafval.

Nou dit was het voor deze eerste keer. Ondanks dat ik er nog maar 1 dag ben, heb ik al zoveel meegemaakt dat het nu al teveel is om op te noemen.
Morgen hebben we om 8.00 uur een gesprek in het AZP en dan krijgen we hopelijk meer nieuws over hoe onze stage er uit gaat zien. Ben benieuwd!!

Een lieve groet vanuit het warme, relaxte Suriname.

  • 10 Oktober 2015 - 20:07

    Adrie Vermeij:

    Wat een verhaal zeg van 1 dag , leuk om te lezen, succes met alles. Gr. T.A.

  • 10 Oktober 2015 - 21:56

    Ariena :


    nu had ik even tijd om hierop te reageren
    wat ontzetten leuk om te lezen.
    ik zie uit naar de volgende blog??????!!!!!!!

  • 28 Oktober 2015 - 13:37

    Ariena:

    wat een leuke fotos zeg volgen er no meer ?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Welkom op mijn profiel. De komende vier maanden ga ik stage lopen in het academisch ziekenhuis in Paramaribo, Suriname Via deze site houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen in Suriname

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6818

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 28 Januari 2016

Suriname

23 Augustus 2013 - 23 December 2013

Studeren in Finland

Landen bezocht: