Zuster van Buren als teamleidster 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monica Buren - WaarBenJij.nu Zuster van Buren als teamleidster 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monica Buren - WaarBenJij.nu

Zuster van Buren als teamleidster 2

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

10 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

eerst maar het slechte nieuws, de computer heeft mijn vorige blog voor maar 1/5 opgeslagen met als gevolg een super korte blog waar ik pas net achter ben gekomen XD (ja ik weet het, lekker vlot om daar naar twee weken achter te komen, maarja Surinamers zijn ook niet zo vlot, kortom ik heb mij prima aangepast aan de cultuur XD) Maargoed jullie hebben dus de helt gemist van mijn belevenissen als teamleidster en wat ik allemaal in mijn vrije tijd heb gedaan. Hier even een korte samenvatting wat in mijn vorige blog had moeten staan--> na een week teamleider te zijn geweest, was ik twee dagen ingedeeld op de babykamer. Dit betekende heerlijk legaal kroelen met allemaal schattige baby's. Kortom ik was een gelukkig kind.

Verder ben ik, samen met 4 andere huisgenoten, naar Peperpot geweest. Dit waren vroeger plantages waar veel slaven werkte. Tegenwoordig zijn de plantages vervallen en wordt er weinig meer verbouwd. De huizen op de plantages worden nog wel steeds bewoond. Maar voordat we op Peperpot waren, zijn we de Crommewijnse brug over gefietst, nouja gefietst. het was meer lopen aangezien het een helingspercentage had van 6%. Het uitzicht boven op de brug was geweldig. De plantage vond ik zelf wat tegenvallen omdat ik niet had verwacht dat de plantages zo vervallen waren. Bij Peperpot zit ook een natuurreservaat en daar zijn we heerlijk door heen gefietst en heb ik aapjes!!!!!!!! gespot en nee broer, ik keek niet in een spiegel XD

Verder zijn Louise en ik nog naar de Wereld Diabetes Dag geweest. Hier werd voorlichting geven over diabetes in combinatie met voeding en bewegen. We mochten ook niet eerder eten, eer dat we hadden gehoelahoepd. Dus hups Louise en ik lekker hoelahoepen :D en daarna hebben we een heerlijke lunch genuttigd van een broodje kip, met watermeloen en een halve krentebol.

De feestjes zijn ook niet meer op één hand te tellen en nu de maand december voor de deur staat, worden er steeds meer feestjes gepland. Zo ben ik op een partyboot geweest waarbij het doel was lekker dansen en kletsen en dat is goed gelukt XD.

Het regenseizoen is ook in Suriname begonnen, dus ik als Bakra voel mij hier prima thuis met al die regen. Beetje jammer alleen dat je, als je naar je stage gaat, nat regent waardoor je weer terug mag naar huis om een droog pak aan te trekken, maarja hé alles heeft zijn charmes.

Ondertussen zijn de eerste tripjes naar het binnenland gepland en is het de bedoeling dat Louise en ik 5 en 6 december naar Brownsberg vertrekken. Ik ga kijken of Sinterklaas daar ook tegenkom.

Nou dit was de hele summiere aanvulling op wat in mijn vorige blog had moeten staan, nu hebben jullie hopelijk een beter beeld bij alle foto's die ik had geplaatst.

Regenachtige lieve groetjes

Tot snel

  • 10 December 2015 - 13:31

    Esther:

    hey monica,
    leuk om zo steeds een beetje mee te kijken. heel veel succes en plezier nog daar. hoe was de 'sint' ?

    groetjes
    Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Welkom op mijn profiel. De komende vier maanden ga ik stage lopen in het academisch ziekenhuis in Paramaribo, Suriname Via deze site houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen in Suriname

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 6812

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 28 Januari 2016

Suriname

23 Augustus 2013 - 23 December 2013

Studeren in Finland

Landen bezocht: