En dat was nummer kaksi!!! - Reisverslag uit Salo, Finland van Monica Buren - WaarBenJij.nu En dat was nummer kaksi!!! - Reisverslag uit Salo, Finland van Monica Buren - WaarBenJij.nu

En dat was nummer kaksi!!!

Door: Monica van Buren

Blijf op de hoogte en volg Monica

28 September 2013 | Finland, Salo

Lieve allemaal,

en we zijn alweer een week verder en de eerste maand is ook al weer om. Ik kan maar niet geloven dat de tijd zo ontzettend snel gaat. En de tijd blijft maar snel gaan want voor de komende maand staat er ook weer heel veel te gebeuren. Zo ga ik een weekend op een 'cruise', ga ik een weekend naar Stockholm om mijn lieve vriendinnen weer te zien en nog veel meer maar bovenal ben ik jarig volgende maand (eigenlijk al over 2 weken) :D Op 12 oktober is er alweer 23 jaar geleden dat ik in de wieg werd gelegd bij mijn allerliefste ouders!!!!! Als jullie mij een kaartje willen sturen dan is mijn adres:
Monica van Buren
Hakastaronkatu 15 as 5c
24130 Salo
Finland

Kortom genoeg te doen de komend maand en dan ben ik alweer over de helft (voor sommige mensen een fijn gegeven :P )!!!

Maargoed dat is toekomst muziek. Nu eerst weer even wat er de afgelopen week is gebeurd.

De afgelopen weken ben ik vrij geweest dus heb ik, samen met Nelleke, aan ons onderzoek kunnen werken want we hadden een deadline te halen. In 1 week tijd moesten we onze inleiding hebben geschreven in het Engels. Ons onderzoek krijgt nu steeds meer vorm en we hebben er dan ook heel veel zin in om te gaan beginnen aan het uitvoeren van ons onderzoek in de praktijk. Gisteren hadden we een skype afspraak met onze docent en hij was goed tevreden over de eerste poging van onze inleiding. Hier en daar moeten we nog even wat dingen aanscherpen zoals dat we in onze inleiding moeten verwerken dat er een nieuw beroepsprofiel is uitgekomen ;) Onze volgende uitdaging is in 1 week tijd een methode schrijven en opsturen.

Uiteraard zijn er ook weer de nodige gezellige avonden geweest. Zo hadden we een piratenfeest in Tivoli. Een erge gezellig avond. Het was alleen een beetje jammer dat de karaokebar dicht was waardoor we onze mooie stemmen niet konden laten horen :P :P

De eerste verjaardag hier is ook een feit. Fanny vierde haar verjaardag en speciaal voor haar verjaardag hebben Nelleke en ik een heerlijke appeltaart gebakken (met appels uit tuin van de school :D) Nouja, appeltaart: het was maar een appelcake maar de smaak was er zeker weten niet minder om. Uiteraard hadden Nelleke en ik teveel appels geplukt maar dat gaf niet want nu hadden we een goed excuus om overheerlijke appelmoes te maken en wat was die lekker :D (Smek!!!!!)

Vorige week zaterdag heb ik na een maand ook oma weer gezien en gesproken via Skype!! Wat was het fijn om haar weer even te zien en te spreken. Nu heeft ze ook kunnen zien hoe ik leef en hoe ik het naar mijn zin heb hier ;)

En ja de eerste verjaardag hier in Finland was een feit maar ook de verjaardag van mijn vader was een feit. Speciaal voor zijn verjaardag had ik nog een paar lekkere muffins bewaard zodat ik hier in Finland een heerlijk eigen gebakje had --> muffin met slagroom (lees heel veel slagroom met muffin :P )

Afgelopen zondag ben ik samen met een aantal andere exchange student naar Turku geweest om te hiken. Het was een super mooie omgeving. We begonnen midden in het bos en zijn naar de zee gelopen. Eenmaal bij de zee, hebben we met z'n alle genoten van het ongelooflijke, mooie uitzicht. Na dit mooie uitzicht zijn we terug gelopen naar de BBQ zodat we onze worstjes konden grillen. Ook daar was het uitzicht prachtig mooi. Het was alleen erg jammer dat het weer hier in Finland is omgeslagen en als de zon weg is, is het ontzettend koud en als er dan ook wind staat, is het helemaal koud. We waren allemaal dan na een 45 min ook tot op het bot op verkleumd en hebben maar besloten om terug te gaan naar Salo zodat we ons lekker konden opwarmen onder de douche ;)
De hiking toch was ontzettend gaaf en ik heb ontzettend genoten van alle exchange students en hun grappen en grollen. Daarnaast heb ik kunnen genieten van Nico zijn fotografiekunsten (zie mijn nieuwe profiel foto :P )

Nou dat was het weer voor deze keer.

Vanaf volgende week begint ook voor mij het schoolleven weer en begin in met de les Nursing of families, children and adolescents. Ik heb er heel veel zin in :D

Lieve groeten vanuit een heel koud Finland (dat wordt nog wat de komende de drie maanden, gelukkig ben ik niet enige die het koud heeft :P en de kruik wordt dan ook al aardig gebruikt ;P )

PS miss een leuk voorproefje, zoals het er nu uit gaat zien, heb ik voor het eerst in mijn leven een witte verjaardag ;)
PSS Ja, miss iets nog even over de titel. Afgelopen donderdag had ik mijn tweede (kaski) tentamen in Finland. Het overhoren van Finse woordjes, mijzeulf kunnen introduceren in het Fins en Finse nummers. En ik had een 4+ (oftewel, ik was een nerd volgens sommige :P) In iedergeval, het is wel raar om blij te zijn met een 4+ aangezien in NL dat nou niet echt heel goed is maar hier in Finland is dat heel goed aangezien 5 het hoogste cijfer is (nogmaals een herhaling voor de mensen in NL die het cijfersysteem niet snappen :P :P )

  • 28 September 2013 - 18:59

    Miranda:

    Ha Monica!

    Leukleuk die verhalen van jou zeg!
    Lekker dat jullie inleiding bijna goedgekeurd is!!Best leuk he, zo'n onderzoek doen!

    Nou een hele fijne verjaardag alvast en succes met je onderzoek!

    Xx Miranda

  • 29 September 2013 - 17:07

    Ariena :

    hai monica

    ja een heel leuk en goed verslag
    en wat een belevenis is dat daar in dat koude land.
    en nu weer verder met de studie .
    heel veel suc 8 al is dat cijfer bij jullie niet te halen.

    gr. ma xxxx

  • 29 September 2013 - 21:25

    Arianne & Jaco W Verlaat:

    Hoi Monica,

    Wat leuk om je verslagen te lezen in hervormd noorden en hier op de website. Mooi dat je het naar je zin hebt en dat het ook met de studie allemaal lekker loopt.
    Geniet er van want de tijd gaat harder dan je denkt.
    Goed om te horen dat je met oma gesproken hebt via Skype. ze is echt heel trots op je vertelde ze laatst. Hartelijke groet, maak er wat moois van daar

    Arianne en Jaco W verlaat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Salo

Monica

Welkom op mijn profiel. De komende vier maanden ga ik stage lopen in het academisch ziekenhuis in Paramaribo, Suriname Via deze site houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen in Suriname

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 6849

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 28 Januari 2016

Suriname

23 Augustus 2013 - 23 December 2013

Studeren in Finland

Landen bezocht: