Oeps! - Reisverslag uit Salo, Finland van Monica Buren - WaarBenJij.nu Oeps! - Reisverslag uit Salo, Finland van Monica Buren - WaarBenJij.nu

Oeps!

Door: Monica van Buren

Blijf op de hoogte en volg Monica

06 November 2013 | Finland, Salo

Hallo lieve volgers,

we zijn al weer ruim (srry) een maand verder en wat is er veel gebeurd in die maand.

Zo ben ik 23 jaar geworden :D :D en wil iedereen ontzettend bedanken voor alle lieve berichtjes via facebook, whatsapp, mailtjes en kaartjes. Wat heb ik hier in Hakis met mijn Hakis family een top verjaardag gehad. Het begon 's nachts om 00.00 uur in Tivoli. Klokslag 12 uur werd door heel mijn Hakis family gefeliciteerd en hebben ze tot 2x keer toe happy birthday voor mij gezongen :D Na een lange en gezellige nacht, heb ik overdag heerlijk uitgeslapen en overdag heb ik al mijn post open gemaakt. 's Avonds geskyped met het thuisfront om voor de 3e keer die dag te worden toegezongen. 's Avonds heb ik mijn verjaardag gevierd in flat 0 (een flat speciaal voor feestjes). Ik dacht een gezellige avond te beleven met iedereen maar daar dacht Nelleke anders over. Die had een hele surprise avond voor mij georganiseerd. Zo zongen flat 2 + Nico and Romane happy birthday in tig verschillende talen. Deden de Franse meiden een optreden als De Stappers. Zongen Alex, Aleksi en Tommy nogmaals happy birthday maar dit keer in het Fins. En mijn meiden + Julia deze mijn naam in cheerleader vorm. Kortom ene hele hoop verrassingen op 1 avond maar dat waren nog niet alle verrassingen want de volgende dag werd ik meegenomen naar Turku om daar heerlijk te eten in een echt Vikingen restaurant. Hier heb ik voor het eerst in mijn leven reindear heart gegeten en ik moet zeggen het was erg lekker.

Veel tijd om bij te komen van mijn verjaardag had ik niet want 6 dgn later gingen Nelleke en ik naar Stockholm om daar onze lieve vriendinnen Amber en Nicoline te zien. Wat een heerlijk weekend was dat. Heerlijk om weer een stukje van Nederland te hebben maar dat is tegelijkertijd ook heel raar. Een gevoel dat heel lastig te omschrijven is.
Samen met Nelleke, Amber en Nicoline hebben we Stockholm voor 3 dagen onveilig gemaakt en wat is Stockholm een mooie stad zeg!!! Heel veel indrukkende, grote gebouwen met veel kleur. Het lijken soms allemaal wel stuk voor stuk gebouwen uit het Griekse tijdperk met al hun zuilen. Meiden, ik heb al gezegd dat ik een top weekend heb gehad maar ik wil het nogmaals herhalen: BEDANKT voor een ONVERGETELIJK weekend <3

Na een heerlijke tijd in Stockholm te hebben beleefd was het ook wel weer heel erg leuk om lekker thuis in Hakis te zijn en iedereen verwelkomde ons hartelijk.

Tussen alle leuke dingen door, ging het schoolleven ook door en dat was soms echt wel even passen en meten maar tot nu toe gaat dat ook nog steeds goed. Tot nu toe haal ik alles ruim en zijn de docenten tevreden en loopt alles op rolletjes.

Afgelopen weekend ben ik op een cruise geweest naar Stockholm geweest. Dit hield in donderdagavond op de boot, vrijdag overdag in Stockholm en vrijdagavond weer op de boot en zaterdag aankomst in Helsinki. Dus voor de tweede keer Stockholm gezien, nouja gezien we waren vooral op zoek naar een MacDonals want ja Erasmus bestaat uit twee woorden: feestjes en eten. Een na 2 uur zoeken vonden we EINDELIJK een MacDonals en na 2 uur zoeken gaat een patatje met een wrap er zeker weten wel in. Na de MacDonalds hebben we nog even rondgedwaald waarna we zijn terug gekeerd naar de boot. In mijn geval was het nog even onzeker of ik die wil ging halen aangezien Nico en Domicezch terug wilden lopen naar de boot en ik hou op zijn tijd wel van een wandelingetje. Nou dat heb ik geweten, in plaats van te wandelen hebben we bijna gejogged de hele weg want we hadden maar 45 min om van de ene kant naar de andere kant van Stockholm te lopen. Maar het is ons gelukt, we hadden zelfs nog 8 min over :D :D :D :D Dus we konden nog wel een rondje doen :P :P Alleen waren mijn schoenen minder blij met deze actie aangezien ik door mijn zolen ben maar ik bekijk het dan maar weer van de zonnige kant --> betekent dat ik heel veel doe en niet alleen maar op mijn kont zit :P :P :P

Ondertussen ben ik ook al ruim over de helft en komt 23 december toch ook wel heel dichtbij. En ik moet eerlijk zeggen, dat ik daar helemaal niet blij mee ben. Het is hier zo geweldig en mooi. De groep is één grote familie en we genieten ontzettend van elkaar en wat we met z'n alle meemaken.Maar dat hadden jullie al gemerkt denk ik aan jullie mijn verhalen lezen en aan het feit dit reisverslag een maand op zich heel laten wachten. Aan de andere kant is het ook wel weer fijn om lekker met het thuisfront te knuffelen want ja ik kan el skypen maar dat is toch anders.

Tot de volgende keer weer!!

Lieve groetjes,

  • 06 November 2013 - 18:55

    Debbie:

    Leuk verhaal Monica.....
    Geniet maar lekker van alle leuke dingen die jullie doen.
    x deb.

  • 07 November 2013 - 14:14

    Jou Trotse Moeder:

    wat een ontzettend leuk verslag met alles er in!!!!
    wees trots op je zelf en geniet er maar lekker van.
    kus van het thuisfront
    ma

  • 08 November 2013 - 21:46

    Monica:


    hoi monica
    leuk foto ge maat
    ik ga mogen bij je moeder slapen
    wat heb je gister gedaan


    van je nigt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Salo

Monica

Welkom op mijn profiel. De komende vier maanden ga ik stage lopen in het academisch ziekenhuis in Paramaribo, Suriname Via deze site houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen in Suriname

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6846

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 28 Januari 2016

Suriname

23 Augustus 2013 - 23 December 2013

Studeren in Finland

Landen bezocht: