The adventure has begun - Reisverslag uit Salo, Finland van Monica Buren - WaarBenJij.nu The adventure has begun - Reisverslag uit Salo, Finland van Monica Buren - WaarBenJij.nu

The adventure has begun

Door: Monica van Buren

Blijf op de hoogte en volg Monica

04 September 2013 | Finland, Salo

Hallo allemaal,

we zijn alweer een week verder en in die week is er weer een hele hoop gebeurd.

Zoals ik al zei in mijn vorige verslag zijn mijn twee andere roommates ook gearriveerd en is ons huis compleet. Het zijn twee leuke en gezellige meiden die wel van een feessie houden ;) Dus echt stil is het hier nooit in huis en dat maakt het allemaal erg gezellig!! Soms ook niet heel handig. Ik wilde namelijk uitslapen, omdat het gisteren mijn vrije dag was, YES! Zij moesten wel naar school en om half 9 in de ochtend Franse liedjes waren dus mijn wekker. En merci dames :P

Maar goed dat is alweer gisteren, maar er is nog veel meer gebeurd. Nu is bijna iedereen gearriveerd in Hakis en is het een gemengde groep van Duitse, Franse, Poolse, Tsjechische, Russische, Spaanse en Hollandse heren en dames. Dus genoeg gespreksstof om elkaar beter te leren kennen en dat wordt ook volop gedaan. Zo is er bijna elke avond in flat 2 een film avondje of gewoon een gezellig avondje samenzijn.

Vorige week is school dan ook echt begonnen voor mij en de rest van de exchange students. Nou ja, echt begonnen, het waren drie dagen van introductie die in onze ogen makkelijk in 1 dag gedaan had kunnen worden. De helft van de applicaties die wij moesten gebruiken deden het niet en een verhaal over hoe de bieb werkt gewoon saai is. Vrijdag werd de introductie dag verplaatst naar Turku, omdat daar werd verteld welke activiteiten er worden georganiseerd door de ESN. Hier waren wij natuurlijk allemaal erg benieuwd naar omdat er hier in Salo NIETS te beleven valt. En de jongens (en sommige meiden ;) ) wilde ook wel graag weten welke party's er worden georganiseerd in Turku. Na meer wijsheid hier over te hebben ontvangen hebben we Turku verkend door middel van een bustoer. Voordat de bustoer begon hadden we al de grootste lol.
Er waren 4 bussen gereserveerd voor alle exchange students en iedereen moest achteraan in de rij aansluiten en zodra de eerste bus vol was, ging de tweede bus op enzovoorts. Laten wij nu als exchange students in Salo eigenwijs zijn want wij wilden samen met alle exchange students uit Salo in 1 bus. Hier was de organisator van de toer het niet mee eens en hield de deur van bus 4 angstig dicht door er voor te gaan staan. Uiteraard zijn wij niet voor 1 gat te vangen en hebben we net zolang getreuzeld totdat de andere drie bussen vol waren zodat wij als hele groep in 1 bus zaten. Ik zeg missie GESLAAGD!!!!!!

Na deze bustoer hadden we weer heel veel vrije tijd en hebben we Turku op eigen houtje verder verkend. Turku heeft veel mooie oude gebouwen en die wil ik zeker een keer gaan bekijken om zo een beetje cultuur te snuiven.

Na drie te hebben rond gehangen in Turku was het tijd voor de amazing city race. De bedoeling was Turku te verkennen aan de hand van een aantal vragen en aan het eind moesten we eindigen in Money's Town. Onderweg moesten we grappige foto's maken, vragen beantwoorden en opdrachten doen. Op een gegeven moment zijn we in een bar beland wat vroeger een openbaar toilet was. Hier heb ik samen met mijn groepje een heerlijke tijd gehad aangezien de baas van de bar gitaar zat te spelen en een vriend van hem viool. Het was er super mooi. Harry en ik mochten zelfs even op de gitaar van de baas spelen :D :D :D

En zaterdagavond hadden we een welkomstfeestje in flat 0. Flat 0 is een flat waar niemand woont en hier is alleen een huiskamer zodat we hier gezellig met elkaar kunnen samen komen. Na een kennismakingsspel te hebben gedaan (wat eigenlijk helemaal niet nodig was omdat iedereen elkaar al kon), hebben we een gezellig avond gehad.

Maandag is voor mij school dan ook echt begonnen met de les first aid and emergency care. Oftewel in het Nederlands EHBO. Gisteren hebben we het gehad over flauwvallen en buitenbewust zijn en een stukje reanimeren van een volwassenen. Vandaag geleerd hoe ik een baby en een kind moet reanimeren en hoe ik de AED moet gebruiken (maar ik wist al hoe ik die moest gebruiken aangezien ik dit al op de CHE al geleerd).

Nu even 2 weken heel hard bikkelen aangezien ik volgende week vrijdag mijn eerste tentamen heb :(

Nou dit was het weer.

Tot de volgende up-date.

xxx

PS Het weer in Finland is erg wisselvallig. Zo regent het en zo is het weer zonnig. vorige week hebben we flinke regenbuien gehad met donder en bliksem. Afgelopen maandag moesten we zelfs onze warme jassen aan omdat het zo koud was buiten maar vandaag konden de korte broeken weer uit de kast worden gehaald. Kortom wisselvallig.

  • 04 September 2013 - 19:46

    Sabah:

    Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt! En het scheelt ook zo dat je gezellige studenten om je heen hebt.

    Hoe lang duren je schooldagen? Heb je meerdere vakken op een dag of eenzelfde per periode?

    Iig alvast heel veel succes met leren en je eerste tentamen! Ik zal voor je duimen!!! Xxx

  • 06 September 2013 - 08:15

    Marjet Smit:

    Hey Moon, wat een verhalen weer! leuk om het allemaal te lezen. Geniet ervan...
    liefs Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Salo

Monica

Welkom op mijn profiel. De komende vier maanden ga ik stage lopen in het academisch ziekenhuis in Paramaribo, Suriname Via deze site houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen in Suriname

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6848

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 28 Januari 2016

Suriname

23 Augustus 2013 - 23 December 2013

Studeren in Finland

Landen bezocht: